بهینه سازی سایت - SEO سایت

سئو تاثیر یک عامل نیست 

برای اطلاعات از خدمات سئو حرفه به وب سایت وب برتر مراجعه کنید 

لینک وب سایت وب برتر 

سئو مجموعه ای از عوامل است که در سئو موفق باید مجموع این فعالیت با هم و در کنار هم انجام بگیرد. مثلا فکر کنید شما بهترین کد نویسی سایت را دارید و تمامی استانداردهای لازم یک طراحی مدرون و بدون ایراد را انجام داده اید اما محتوای خوبی در سایت وجود ندارد ، این سایت به هیچ وجه نمی تواند در سئو موفق باشد . پس اگر به دنبال سئو موفق یک سایت هستید سعی کنید فاکتور و عوامل مختلف و تاثیر گذار را مراعات نمائید .

 

عوامل فاکتورهای داخلی On-The-Page Success Factors

On-The-Page search ranking factors are those that are almost entirely within the publisher’s own control.

 

عوامل خارج از صفحه Off-The-Page Success Factors

Off-The-Page ranking factors are those that publishers do not directly control

 

 

Site Crawlability قابل پیمایش بودن سایت 

پیمایش یک سایت از یک لینک خارجی شروع می شود و ربات جستجوگر سعی می کند از طریق لینک ها داخلی صفحات دیگر سایت را یافت ، پیمایش و ثبت نماید .سایتی در این پیمایش موفق است 

 محتوای سایت 

تولید محتوای با ارزش 

تولید محتوای مهمترین بخش از سئو و بهینه سازی سایت است . مطالبی که تولید می شود باید مفید ، منحصر بفرد و متفاوت باشد . به راستی محتوای سایت باید بسیار مفیدتر از آن چیزی باشد که شما در یک کاتالوگ یا بروشور می بینید . همیشه این سئوال را از خود بکنید که چرا دیگران باید وقت بگذارند و مطالب شما را بخوانند .

بدترین راه تولید محتوای کپی از روی سایت های دیگران است . البته هیچ اشکالی ندارد و شاید هم بسیار خوب باشد که شما برای تولید محتوای سایت خود تحقیق کنید و یک سری به سایت های رقبا و یا سایت های دیگر بزنید و از آنها ایده بگیرید .

جستجوی بهترین کلمات کلید 

مبنای جستجو ها همیشه کلمه یا کلمات هستند و یافتن بهترین کلماتی که ممکن است شما یا کسب و کار شما یا خدمات و محصولات شما بر مبنای آن یافت می شوند بعد از تولید محتوای با کیفیت از اهمیت برخورد ار است البته برای اینکار ابزار مفید و آنلاینی وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید .

مثلا فکر کنید که می خواهید برای یک سایت پزشکی که بر روی لاغری و لاغری موضع ای فعالیت دارد بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید ، خوب اولین کلمه ای که فنی هست کرایولیپولیز می باشد اما کلمات دیگری مانند درمان چاقی ، درمان چاقی موضع ای ، درمان چاقی شکم ، درمان چاقی بازو ، عوارض چاقی نیز می توانند کلمات کلیدی مفیدی باشند . همان مردم چاقی را استفاده می کنند اما کمترشان کرایولیپولیز را استفاده می کنند .

 

استفاده از کلمات کلیدی برای تولید محتوای 

خوب بعد از جستجوی کلمات کلیدی حالا باید مطالب سایت را بر مبنای آنها تهیه کنید ، بدترین کار شاید تکرار کلمات کلیدی برای تولید محتوای است یا بدتر از آن تولید محتوای سایت بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی است . پس شما باید این کلمات کلید را به صورت درست و اصولی هم از بابت تعداد و چگالی و هم از بابت ارزش دادن ( استفاده از پاراگراف بندی و سرنویس ها و تگ های اچ تی ام ال مناسب ) در تولید محتوای با ارزش مد نظر داشته باشید .

یادآور می شود که بهترین مطلب مفید بودن آن است ، یکی از فاکتورهای مهم سئو بازدید کنندگان و مدت زمانی است که آنها در سایت شما به سر می برند پس با تولید محتوای مناسب و مفید فاید برای بازدیدکنندگان سایت و استفاده از کلمات کلید به درستی محتوای ، صفحات سایت را درست کنید .

 

مطالب خود را به روز رسانی کنید 

متاسفانه تجربه ما نشان می دهد که مدیران سایت های ایرانی این رویه را پی گیری که ابتدا بسیار اشتیاق به سر و سامان دادن سایت دارند پس چند روزی وقت می گذارند و مطالب سایت را تهیه و تولید می کنند ، بعد سر می شوند و دیده می شود که ماه ها سایت بدون به روز رسانی باقی می ماند و این روند اصلا خوب نیست .

یادتان باشد موتورهای جستجو همیشه عاشق مطالب جدید هستند و اگر شما موتورهای جستجو را با تولید محتوای جدید و به روز رسانی مطالب قدیمی تر عادت بدهید که زود به زود به سایت شما سر بزنند حتما در نتایج جستجو موفق تر خواهید بود .

سعی کنید وب  سایت خود را که یا عامل افزایش درآمد شده یا  در آینده نزدیک می تواند درآمد شما را افزایش دهد و کسب و کار شما را رونق دهد را مهم بدانید و گرنه رقبای شما بیکار نشسته و از شما پیشی خواهند گرفت .

پس با ویرایش صفحات محصولات ، خدمات ، پروژه های انجام شده ، گالری ، مقالات ، اخبار و وبلاگ سایت خود را همیشه به روز و مفید نگه دارید .

 

مطالب سایت خود را مرجع ای برای دیگر سایت قرار دهید 

بیشتر در سایت های خارجی دیده می شود که به مطالب سایت های دیگر به عنوان مرجع استناد می کنند و لینک آن را درسایت ها خود قرار می دهند . مثلا برخی از مطالب این صفحه از وب سایت 

 http://searchengineland.com/

می باشد . البته این مهم شاید بسیار سخت است اما شما می توانید با تاکید برای تولید محتوای با ارزش با این هدف گام بر دارید .

 

محتوای تنها مطلب نیست 

گفته می شود که یک تصویر می تواند از شرحی که مطلب می دهد بسیار مفید فاید تر باشد پس سعی کنید برای تولید محتوای با ارزش بر تولید تصاویر ، فیلم ، پی دی اف ، پاورپوینت ، اینفوگرافیک و غیره نیز تاکید داشته باشید .یادتان باشد که موتورهای جستجو گر تنها جستجوگر مطلب نیستند بلکه در آنها می توان تصاویر، اخبار ، محصولات را نیز جستجو کرد پس با تولید تصاویر در جستجوی تصاویر گوگل باشید و البته در جستجوها ی دیگر نیز حضور داشته باشید .

به صورت خلاصه :

  • محتوای پادشاه است .
  • سعی در جذب بازدید کننده با تولید محتوای جدید داشته باشید 
  • سعی کنید کلمات کلیدی مربوط به سایت و کسب و کار و صفحات خود را بیابید و از آنها برای تولید محتوای سایت استفاده کنید .
  • موتورهای جستجو گر گوگل عاشق مطالب جدید یا روایت های جدید هستند 
  • غلط املائی در مطالب نداشته باشید 
  • از پاراگراف بندی اصولی و مفید برای ارائه مطالب استفاده کنید 
  • از سرنویس ها برای عنوان بندی مطالب استفاده کنید 
  • انشاء مناسب داشته باشید . مطالب تولید را دوباره خوانی و ویرایش کنید 
  • مطالب جدید یا ویرایش شده را به گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر معرفی کنید 
  • مطالب را با تولید لینک های مناسب در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید 
  • راهی بهتر برای ارائه مطالبی که طولانی هستند بیابید 
  • از خلاصه نویسی دست بر دارید 
  • بازدید کننده را با ارائه مطالب مرتبط هر صفحه راهنمایی کنید 
  • از تولید محتوای و هدایت بازدیدکننده به صفحه خدمات خود یا صفحه سفارش تولید مشتری کنید .
  • مقالات آموزشی و مرتبط با کار خود را فراموش نکنید .
  • همیشه به دنبال راهی بهتر برای تولید محتوای متفاوت باشید .
  • تصاویر جذاب را به محتوای هر صفحه اضافه کنید .
  • امکان چاپ مطالب را به بازدیدکنندگان خود بدهید 
  • امکان دانلود پی دی اف هر صفحه را فراهم کنید .
  • گاهی از اسلایدرها برای ارائه بهتر استفاده کنید .
  • با ترجمه مقالات خارجی هم می توان تولید مطلب کرد .
  • صفحاتی که حتما باید در سایت باشند را فراموش نکنید صفحاتی مانند درباره ما - تماس با ما - خدمات ما - پروژه ها و ... 

 

 

 

Direct Answers

 

عوامل موثر بر SEO داخل سایت SEO On Page

راه یابی به صفحه نخست گوگل، برای هر کسی که در فضای آنلاین فعالیت می کند، اهمیت دارد. قبلاً هم گفتیم که افراد کمی هستند که حاضرند برای جستجو، صفحات دوم و سوم و … را هم نگاه کنند. به همین دلیل، کسانی که در حوزه ی SEO کار می کنند، بخش عمده ای از توجه و تمرکز خود را بر حضور در صفحه ی نخست، متمرکز می کنند.

چه  کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی رانباید انجام دهید تا در نتایج صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل حضور داشته باشید .راه کارهای اصولی این حضور کدام است .


محتوای سایت  - محتوای پادشاه است 

محتوای سایت از تمامی فاکتورهای سئو و بهینه سازی یک سایت موثرتر است . بارهای دیده اید که حتی یک وبلاگ ساده بخاطر محتوای در راس جستجوهای قرار گرفته و به راستی تولید محتوای خود یک تخصص است که لازم به صرف وقت کافی دارد . محتوای سایت همان کلید جادوئی است که شما می توانید از آن طریق به صفحه یا سطر اول موتورهای جستجوی مانند گوگل ، یاهو ، بینگ برسید . بسیاری از سایت های کم محتوای یا محتوای کم ارزش  هیچ موقعه بازدید کنندگان زیادی ندارد ، پس اگر به آن اهمیت ندهید اصلا لازم نیست هیچ عامل دیگری یا فاکتور سئو را مطالعه یا به کار بگیرید .

اطلاعات بیشتر 


کلمات کلید - نه افراط نه تفریط 

کلمات کلید هر صفحه موضوع یا موضوعات آن صفحه است مثلا در این صفحه ما در مورد بهینه سازی و SEO داخلی سایت صحبت می کنیم .

استفاده از متاتگ کی برد بسیار خوب و لازم است ( علیرغم اعلام گوگل که دیگر به آن توجه نمی کند ) اما مهمتر از متاتگ کی برد میزان چگالی مطالب و استفاده از کلمات کلید به عنوان هدر یا کلمات مشخص شده ( زیر خط دار - ایتالیک یا بولد ) اما یادتان باشد که همه صفحه را نکنید از تکرار کلمات کلید . میزان چگالی کلمات کلیدی بین 2 تا 4 % از کلمات محتوای یک صفحه باید باشد .


سئو تصاویر - تاثیر جمله جایگزین برای یک تصویر 

آنچه گوگل از سایت شما می بیند کد های شماست نه ظاهر سایت و تگ مربوط به درج تصویر یک مشخص به نام متن جایگزین دارد که شما حتما باید از آن استفاده کنید و نام تصویر را در آن بنویسید . وجود تصاویر با ALT مشخص برای شما تاثیر مثبت و نبودن آن تاثیر منفی در سئو تصاویر شما دارد 


سرعت لود وب سایت 

اگر می خواهید سایتی داشته باشید که بهینه سازی مناسبی داشته باشد باید توجه خاصی به سرعت لود صفحه داشته باشید .گوگل اعلام می کند که کمی بابت سرعت سایت رتبه به سایت می دهد در حدود 1% . اما شما باید توجه داشته باشید که این نظر بین سایت سریع و سریع تر است اما اگر برای لود سایتی شما باید بیش از حد منتظر باشید و در واقع غیر قابل دسترس هست پس این یک مشکل است و گوگل به آن رتبه منفی خواهد داد .

شما در سرعت پائینی اینترنت ، مثلا وب سایت های گوشی تلفن نیز قابل دسترس باشید وگرنه کاربر سایت شما را بسته و به سراغ سایت دیگری می رود و به خاطر بازدید از سایت رقیبتان شما دو نمره منفی و رقیبتان دو نمره مثبت می گیرد 

اطلاعات بیشتر 


Mobile Friendly

قابل نمایش بدون ایراد در گوشی موبایل و تبلت 

فعلا قسمت عمده بازدید کنندگان وب سایت ها را  از طریق کامپیوتر ها DESKTOP جستجو می کنند اما در آنالیز بازدید کنندگان و مقایسه بازدید کنندگان از طریق موبایل و کامپیوتر در این چند سال اخیر متوجه می شوید که تعداد بازدید کنندگان وب سایت از طریق موبایل روز به روز بیشتر می شود . و گوگل برای این ویژگی یعنی نمایش بدون ایراد در گوشی موبایل و تبلت امتیاز قائل می شود و حتی در وب مستر گوگل شما امکانات ویژه ای برای تست و درج مطالب FETCH از طریق موبایل هستید 

اطلاعات بیشتر 

 


محتوای منحصر بفرد 

شاید مهمترین عامل در بهینه سازی سایت محتوای سایت است ( محتوای پادشاه است ) توجه داشته باشید ما معتقد هستیم اگر شما هیچ کاری بابت بهینه سازی انجام ندهید اما محتوای مناسب داشته باشید بهتر است که تمامی کارهای مربوط به بهینه سازی را انجام دهید اما توجه ای به محتوای سایت نداشته باشید . 

محتوای سایت اولین شرطش منحصر بفرد بودن است محتوایی که از روی سایت های دیگر کپی و پیست کردن حاصل می شود هیچ ارزشی ندارد .

محتوای باید غنی باشد پس آنهایی که حرفی برای گفتن دارند بهتر شنیده و دیده می شوند .محتوای غنی محتوایی است که شامل متن - تصاویر - فیلم - مالتی مدیا - لینک های مناسب و از همه مهمتر ساختار مناسب و در دسترسی داشته باشد .


طول عمر دامنه 

طول عمر دامنه مانند مدت سرقفلی یک مغازه می باشد هر چقدر که از ثبت و تمدید دامنه مدت زمان بیشتری گذشته باشد موتورهای جستجو مانند گوگل ، بینگ ، یاهو به آن سایت امتیاز بیشتری می دهند . حتی مدت مانده تا انقضای دامنه نیز تاثیر گذار می باشد . خود شما باشید به سایتی که ممکن است امروز و فردا منقضی باشد اعتماد می کنید .


ساختار آدرس سایت 

وجود کلمات مرتبط و کلیدی در آدرس سایت یا آدرس URL یکی از عوامل مهم و فاکتور های تاثیر گذار در بهینه سازی و  SEO  یک سایت می باشد .


لینک های داخل صفحه 

 


در دسترس بودن محتوای

 


ظاهر وب سایت 

شاید به تصور خیلی از متخصصان ظاهر سایت نمی تواند در بهینه سازی تاثیری داشته باشد و در واقع کراول گوگل اصلا ظاهر سایت را تشخیص نمی دهد ( این کلام بسیار درست است ) اما وقتی شما ظاهر مناسبی دارید و ساختار مناسبی داشته باشید باعث ماندگاری کاربر و بازدیده کنند در سایت می شود و خود این می تواند تاثیر خوبی در بهینه سازی سایت دارد 


 استفاده از عنوان بندی مناسب صفحه 

هر صفحه وب سایت باید از عنوان بندی مناسب برخوردار باشد .هر صفحه باید عنوان منحصر بفرد خود را داشته باشد عنوان صفحه همان تگ تایتل می باشد 

<tiltle>   عنوان مناسب صفحه   </title>


The Meta Description Tag

استفاده  از شرح مناسب برای هر صفحه وب سایت 

شرح یا دیسکریبشن هر صفحه باید منحصر بفرد نه کوتاه و نه بلند باشد در حد ۱۵۰ تا ۱۸۰ کارکتر باشد  البته این عدد در بعضی جاها تا 256 کارکتر نیز ذکر شده است .البته این متاتگ در ظاهر وب سایت نمایش داده نمی شود و فقط وقتی به کدهای یک سایت توجه می کنید دیده می شود . در وب مستر و مقالاتی که گوگل در مورد SEO و بهینه سازی ذکری به میان می آید وجود این متا تگ را لازم و ضروری می داند 

اطلاعات بیشتر 


فایل SITEMAP

فایل SITEMAP یکی از تاکیدهای موتورهای جستجو سایت مپ یا نقشه سایت است که در آن تمامی لینک های صفحات در آن درج شده است . مثلا در موتور جستجوی بینگ بعد از آدرس سایت چیزی که باید معرفی شود این فایل می باشد .

Create an XML Sitemap

An XML Sitemap lists all of the pages on your website that you want a search spider to crawl and index. The XML Sitemap is only for search spiders, so it doesn’t have to be pretty; it can literally just be a one URL per line list of links saved as a text file. To help ensure that all the important pages on your site get crawled and indexed, it’s important that you keep your XML Sitemap up to date. While an XML Sitemap doesn’t guarantee that all yours pages will be crawled or indexed, it definitely can help.


استفاده از کد نویسی استاندارد 

یکی از نکات مهم و کلید در کد نویسی اسناد HTML استفاده کامل از CSS و JQUERY خارجی است و ممانعت از استفاده از سی اس اس های اینلاین می باشد .

 

 Keep Code Clean and Make JavaScript and CSS External

Search spiders only spend a limited amount of time crawling your web pages, so you don’t want to waste that time having the spider crawl hundreds of lines of useless clutter code. To make your website’s underlying code more spider-friendly consider minimizing inline markup, putting JavaScript code in an external .js file, and externalizing design-oriented CSS.


فایل ROBOTS.TXT

این فایل مجوزی یا مانعه ای برای دسترسی موتورهای جستجو می باشد و تمامی موتورهای جستجو به آن احتیاج دارند . البته بعضی از برنامه نویسان به خاطر فاش شدن آدرس پنل یا قسمت مدیریت سایت از آن می گذرند اما به نظر اگر شما یک سایت ایمن داشته باشید و فاکتورهای لازم در این زمینه را مراعات کرده باشید وجود این فایل هیچ ضرری را برای  امنیت وب سایت ندارد .

Include a Robots.txt File

A Robots.txt file is a publicly accessible text file that guides search spider crawling directives. It is placed at the root of a website host, and is commonly used to stop search spiders from indexing specific directories and designated files. It’s important this file exists, even if it’s empty. Approach your Robots.txt file with caution and make sure you don’t accidentally exclude any important files!

 


استفاده از متاتگ   Canonical

این متاتگ عامل و فاکتور موثری از سئو SEO  می باشد 

 

Use the Canonical Tag to Make Sure Dynamic URLs Aren’t Creating Duplicate Content

Google can see and index dynamic URLs, like those that contain sessions IDs, but there is a chance the search engine will crawl and attempt to index each of your dynamic URLs as unique pages – which, if not prevented, could trigger a Panda penalty for duplicate content. To prevent this, make sure you use the canonical tag and Webmaster Tools to indicate the primary page you want Google to return in search results, and to tell Google to ignore the other dynamic versions of your page URL. Google calls this “setting your preferred domain.”

Header Tags

پاراگراف بندی مناسب 

استفاده از سرنویس های (آHEADER ) یا درج مطالب با تیتر بندی و پاراگراف بندی مناسب  مطالب می تواند به موتورهای جستجو  کمک کند که بهتر بتوانند مطالب مهمتر را تشخیص دهند .

پارگراف بندی مناسب هم می تواند در خوانایی و ماندگاری وب سایت و استفاده از لینک های و مطالب دیگر سایت کمک کند و هم بسیار برای موتورهای جستجو مهم است . البته تعداد تیترها و زیر تیترها و عنوان های باید از یک تعدادی بیشتر نباشد و گوگل را از این طریق فریبت ندهید .

اطلاعات بیشتر 

 


مشخص کردن زبان وب سایت 

شما باید با توجه به ورژن و نوع موتور جستجویی که برایتان مهم است نوع زبان و کشور خود را حتما مشخص کنید و با استفاده از متاتگ ها یا پروپرتیهای مناسب نوع زبان وب سایت و کشور دارند وب سایت را مشخص و معلوم کنید .


 

 

 بررسی لینک های وبسایت و به اصطلاح Friendly بودن آن ها

 

کلیک شکار نکنید - بازدید کنندگان خود را ناامید نکنید 

 اینکه بازدیدکنندگان به هر قیمتی وارد سایت شما بشوند، چندان ارزشمند نخواهد بود. شاید با این روش ها هم بتوان رشد کرد. اما دو نکته را مد نظر داشته باشید: کسانی که وارد صفحه شما می شوند و با دیدن مطلب ناامید می شوند و آن را می بندند، گوگل را خوشحال نمی کنند.پس تا می توانید صفحات را خالی و بدون مطلب نگذارید تا آنجائی که می توانید مطالب را کاملتر و بانگارش درست و پاراگراف بندی مناسب آنرا برای خوانندگان مفید کنید .اگر هم صفحات خود را به تصاویر و زیبا و کم حجم مزین کنید باز به رضایت کاربر و در نتیجه به رضایت گوگل کمک کرده اید ( یادتان باشد محتوای اینترنتی تنها مطلب نیست - تصاویر - فیلم - فایل های همراه مانند PDF - اینفوگرافیک و ... نیز مورد توجه هستند )

ضمن اینکه موسسات بزرگی هستند که با یک هزینه ی ساده ی چندمیلیونی، هزاران برابر شما کلیک جذب می کنند و شما را کنار می زنند. در تمام مدتی که محتوای «سنگ زیربنا» را تولید می کنید به این نکته فکر کنید که: چه چیزهایی باید اینجا باشد تا هرکس این صفحه را بازدید کرد، لینک آن را به دوستان خود معرفی و پیشنهاد کند؟


وجود لینک های مناسب در هر صفحه 

کار بر خود را همراهی کنید . ااز هر صفحه به  مطالب مرتبط و صفحات مشابه لینک بدهید به اینگونه کاربر را راهنمایی می کند و باعث افزایش ماندگاری ، گردش در سایت و بالا برد رنک خود می شوید .


تجربه ی خوبی از حضور کاربر در وب سایت خود  ایجاد کنید

. هزار شیوه وجود دارد که گوگل و موتورهای جستجو بفهمند که کاربر شما در صفحه ی شما حال خوبی دارد یا نه. اینکه چقدر در آن صفحه باقی مانده. اینکه تعداد زیادی از لینک های پیشنهاد شده توسط شما در آن صفحه را باز کرده است و اطمینان داشته که شما او را به بیراهه هدایت نمی کنید. اینکه دقیقاً متن و مطلب شما با عنوانی که نوشته بودید همخوانی داشته و کاربر شما احساس نکند که فریب خورده است


از تکرار نویسی خود داری کنید و موضوعات را با سلیقه در سایت بیاورید 

در یک موضوع خاص، ده ها سنگ بنای مختلف ایجاد نکنید. قرار نیست همه ی مطالب شما تا این حد زیربنایی باشند. اتفاقاً در نهایت، مخاطب مطالب تخصصی می خواهد. مطالبی که دقیقاً به یک موضوع خاص پرداخته اند. مطالب را کامل توضیح داده اند و هدفشان این بوده که شما، یک بار آنها را بخوانید و بیاموزید و بروید! بنابراین تمام نوشته های خود را با این استراتژی تولید نکنید. سنگ بنا، لابی ساختمان شماست. مراجعین می آیند. کمی آنجا می نشینند. با اطلاعات صحبت می کنند و اتاق و طبقه ی مورد نظر خودشان را انتخاب می کنند. یک ساختمان اداری، فقط با لابی و روابط عمومی ساخته نمی شود!


سرعت وب سایت 

هنگاهی که از گوگل در مورد سرعت سایت پرسیده می شود - می شنویم که سرعت سایت یکی از فاکتورهای بهینه سازی سایت نیست - اما به جرعت می توان گفت که سرعت سایت نه تنها که بر بهینه سازی و ارتقاء دربه سایت تاثیر به سزایی دارد بلکه برای رضایتمندی بازدید کنندگان نیز ما باید به سرعت سایت بسیار توجه کنیم - یک سایت هر چقدر که جذاب و مفید هم که باشد موقعی که کند باشد و دارای لود سایت پایین باشد محکوم به بسته شدن می شود - یکی از المانها مهم در سرعت سایت استفاده بهینه از تصاویر می باشد - نوع ساختار سایت - هاست - استفاده کردن از cdn را می توان یکی از برجسته ترین عوامل بر سرعت سایت دانست 

 

نبودن لینک های شکسته ها

 

لینک های شکسته لینک هایی هستند که به صفحه بخصوصی لینک نمی دهند 

 

وجود صفحه 404

 

استفاده کردن از cdn ها برای فایل های تصویری - فیلم ها - جی کویری ها و سی اس اس ها 

 

 

Minify کردن فایل های CSS و JavaScript موجود در سایت

 

وجود لینک های مربوط به صفحات اجتماعی مانند گوگل پلاس و فیسبوک 

 

 بررسی وجود Flash و Iframe در سایت و حذف یا جایگزین کردن آن ها

 

 استفاده از فناوری Gzip و compress کردن صفحات HTML و کم کردن حجم آن ها

 

 استفاده از فناور Cache که باعث افزایش سرعت بارگذاری وبسایت می شود

 

 

ریدایرکت کردن ( Redirect ) سایت با www به ادرس سایت بدون www و یا برعکس

 

یکی از مهمترین مسائل سئو است زیرا از نظر گوگل سایت با www و بدون www دو سایت کاملا متفاوت هستند و این باعث Duplicate بودن مطالب شما میشود.یعنی اینکه اسپایدرهای گوگل گمان میکنند مطالب سایت شما کپی است.